onsdag 30 januari 2008

30 januari

Lördagen såg nästan ut att arta sig hyfsat bra, trots trötthet på gränsen till huvudvärk. Peppen inför MDY! var som sig bör stor. Men sen vände det sakta men säkert och när jag till råga på allt upptäckte att något placerat en spya över halva min jacka ville jag inte vara med längre.

Nu har jag en stundande förkylning på gång; halsen krånglar och kroppen är trött som på en liten gubbe. Efter en intensiv terminsstart har jag åter börjat försumma skolan till förmån för existensiell ångest.

Carl Friedrich Gauss fann beviset för hur man skulle konstruera en heptadecagon enbart med hjälp av passare och linjal vid nitton års ålder, innan han fyllde 22 hade han skrivit ett av världshistoriens viktigaste matematiska verk.

1 kommentar:

jonahe sa...

detdär låter inge vidare alls. är själv lite halvkrassligt. omöjigt att bli helt frisk den här årstiden också. räcker att man går ut ett par minuter så är man sjuk... nästan iaf.

sjukt skum timing när du skrev din kommentar till mitt Jetman-inlägg.
jag höll precis på att skriva dagens inlägg som skulle utveckla vad jag menade med det tidigare inlägget (det du kommenterade...).

du prickade in många av de grejerna som jag bara några minuter innan hade skrivit! creepy :P
nå, jag tänkte publicera min version om varför livet är som Jetman även om jag tror att du fick med det viktigaste.

hoppas den exstensiella ångesten övergår till något mer lätthanterligt snart!