onsdag 27 februari 2008

27 februari

Igår råkade jag av misstag svälja en fisherman's friend hel. Jag kände mig jättekonstig i flera timmar efteråt. Nu mår jag bättre.

Det här innehåller min tandkräm:

Sorbitol. Sötningsmedel.

Hydrated Silica. Kiselsyragéle.

PEG-32. Polyetylenglykol.

Sodium laureth sulfate. Skum.

Carboxymethyl cellulose. Förtjockningsmedel.

Sodium fluoride. Fluor.

Sodium Saccharin. Sötningsmedel.

PEG-40. Polyetylenglykol (igen).

Hydrogenated Castor Oil. Vax av ricinolja.

Phenoxyethanol. Bakteriedödare.

Glycerin. Konsistensgivare.

Propylene Glycol. Emulgeringsmedel.

Limonene. Smakämne.

Cl 19140. Tartrazin, gult syntetiskt färgämne.

Cl 42090. Brilliant Blue FCF, blått syntetiskt färgämne.

Cl 74260. Phthalocyanine Green G, grönt syntetiskt färgämne.

Cl 77492. Fepren Y-710, gult syntetiskt färgämne.

+ Vatten och "Aroma".

Yummie Yummie

6 kommentarer:

jonahe sa...

hm.. intressant.. sitter och borstar tänderna just nu faktiskt.
jag kan känna nästan alla ingredienser du räknade upp. kanske speciellt smaken av vatten och aroma

Anonym sa...

haha sjukt

Anonym sa...

Du måste hitta dig en tandkräm utan sodium laureth sulfate. Det är inte bra för dig.

Carl C sa...

oh fuck, har ju bara tandkrämer med det i hemma. jävla pepsodent!

Anonym sa...

mja, du kan nog ha rätt. kanske sa hon bara "i göteborg" och så antog jag att det var GU.. inte så viktigt kanske.. jag vet inte.

eller så ljög hon! :O den jvla hran. :P

Anonym sa...

På vår tandkräm (aquafresh) står det:
"Till barn under 6 år, använd samma storlek som en ärta och övervaka tandborstningen, så att barnet sväljer minsta möjliga tandkräm."

Känns ju betryggande....